måndag 2 februari 2009

Dags att göra någonting

Vilodagen igår betyder att jag är sprängfylld med energi för att kunna ge allt ikväll! Jag kollade igenom träningsdagboken på tåget och märkte till min förskräckelse att det var ett tag sedan jag tog tag i mina bedrövliga axlar. Som ni redan vet avskyr jag att träna dem

Därför att;

1) Det är så erbarmligt tråkigt.

2) Kontakten med musklerna är totalt nada

3) Jag spräckte skenbenet (på tre ställen) i våras när jag gjorde axelpress med stång- och tappade den.


Kasst utgångsläge.

Ähhh...

vad vore medgång utan motgång? Inte kan jag bara ge upp, det vore ju som att… som medge att det inte går! (Så klart att det ska gå, det gör allt.) Måste bara slänga in lite pannben, slipa tekniker och bygga de där förgjordade axlarna. Får helt enkelt slita lite mer… Och jag litar på att ni håller tummarna för mig, right? För att göra mig själv på gott humör kör jag även igenom bröst och triceps. Tur att det är muskler som tycker om att samarbetea med mig!


Annars. Den skarpögde noterade min blida bild i dagens exemplar av DN, ekonomidelen. Ok då, det var bara ett mikroskopiskt foto med en ynka liten mening. Men det är trots allt en av landets största tidningar vi pratar om!

(Och om allt går som det ska är den lägenheten snart min) (men det får ni inte låtsas om att jag har sagt. Det är en hemlis mellan oss!)


Nope, dags att göra nytta på redaktionen!

Lots of love

7 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi, jag såg dig ju DIREKT, ditt glada leende är svårt att missa! :D

Och jag håller tummarna att du får till ett axelpass idag, heja du!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Vet du va Ruthan! Du och jag kan träna axkar någon dag eftersom undertecknad fullkomligt älskar att träna axlar! Det blir roligt, jag lovar!

Felicitas sa...

Jag gillar heller inte axlar, eftersom man är så töntigt svag i jämförelse! :P Men det är å andra sidan grymt snyggt med vältränade axlar - du får ha det som målbild! ;)

Jag håller alla tummar och tår för lägenheten!!

KRAM!

Mela sa...

Du får träna axlar med mig också - det är min favvomuskelgrupp. Så mycket att Jesper har gett mig axelträningsförbud, men det är bara för att han är orolig för att han inte ska få plats i sängen... :)

Sofy sa...

Hi, hi. jag vill med peppa axelträning- roligaste som finns ju!

Nu har jag missat nåt igen, sen när har mäklarna annonser om lägenheter med spekulanter i bild??!! uppdatera mig snarast! Kram

Anonym sa...

Oj, efter den olyckan förstår jag att du inte är så förtjust i att träna axlar. Pröva maskiner kanske?!

Ruth sa...

Joho: Axelpasset genomfördes, men kanske inte med det bredaste leendet. Tur att det finns trevliga människor man kan hänga med på gymmet!

Nilla: Skoj att träffa dig imorse. Vi får ta en träningsdejt där du upplyser mig om axlarnas storhet!

Jane: Trist är bara förmanet. Men så är muskliga axlar nåt av det snyggaste som finss. Bara att kötta på med andra ord!

mela: show me how to get snygga axlar!!

Sofy: De hade visst ett slags samarbete med DN...

Cicci: Näää, varje gång jag lyfter den där stången ser jag framför mig att jag knäcker det andra benet med... Smärta!