lördag 24 januari 2009

fölsedagsfirande!

Födelsedagen är firad och det rejält. Halvligger just nu i Jos soffa och ska förmodligen snart slockna för natten. Men först offrar givetvis lite sömn för att upplysa er om kvällen.
Efter jobbet skyndade jag hem, langade av jobbprylarna, slängde på lite extra mejk och iväg igen. På pendeln ringde Christoffer och undrade vart jag hade tagit vägen. Hade visst missuppfattat tiden en aning! Tog mig in till stan och Riche. Där väntade delar av nyårsgänget, härlig reunion! Fick stora kramar av alla och de ropade "Grattis på födelsedagen!" Jag knixade och log, precis som mormor lärde mig. Det var fullt med folk, ju längre tiden gick- desto fler trillade in. Vi fick platser vid baren och det bjöds frikostigt på det allra mesta. Ett par timmar senare, efter mycket skratt och prat om allt och inget spatserade vi vidare i Stockholmsnatten. Lydmar stod näst på tur. Ett otroligt mysigt ställe med home.feeling. Här skulle jag kunna tänka mig att göra intervjuer och fota! Otroligt trevliga och roliga människor, bra musik och härligt humör. Det är receptet för en fantastisk födelsedag! 

Nu ska jag se till att få något i magen. Inser nu att senaste gången jag åt något var för  exakt tolv timmar sedan. Tur att Jo har resurser...Haha. Därefter lockar soffan (samma som jag sov i under nyår!) Imorgon är det en ny dag med nya strålande möjligheter. Det är även den dagen som jag och allra käraste syster har födelsedagsfika. Släng iväg ett mail om även du vill komma! Det blir ett underbart gäng som kommer dricka kaffe och äta hembakt. Just det där hembakta är det tänkt att jag ska fixa imorgon.  (Frågan är om det sker före eller efter mastodontstädningen... Äh, det löser sig alltid!)
Good night, darlins!

Inga kommentarer: