tisdag 17 december 2013

25 grader i december

Varmt, soligt och hur skönt som helt. Det är Gran canaria det! :)
Vilken känsla det var imorse när vi vaknade,  kollade ut över ett skimrande hav och insåg att solen sken! massor av plusgrader och jag tror nästan jag fick glädjefnatt av att åter igen få uppleva sommarväder. Sånt här väder kan man inte missa, tänkte jag. Vi snörade på oss skorna och drog ut på äventyr. Eller. Äventyr är väl att överdriva en smula. Vi tog oss i varje fall till sandynerna i Maspalomas, sprang för allt vad tygen höll för och hoppade högt i luften utför sandstupen.

Sanden yrde i vinden och fastnade överallt,  bara jag skakar på huvudet rasar en halv öken ut. Haha. Sånt man får räkna med antar jag. Men absolut värt efter fantastiska hopp där jag önskade att jag hade nåt som fick mig att flyga längre.
Men nu är det dags att sluta mina ljusblå. Det blir en dag imorrn med.

Inga kommentarer: