måndag 21 november 2011

Typiskt bra helg

Kungsholmen, bio och syster yster med Easter.
Helger går som bekant vansinnigt fort undan. Och det gjorde den här med. Inledde den - som ni redan vet- med bio på fredagskvällen. Men det höll på att totalt rinna ut i sanden; SJ hade omaket att ställa in tre tåg efter varandra. Just som jag suckade som bäst kom nyhetschefen förbi. Och han körde mig till Märsta där jag  kunde skutta på pendeltåget till Estockholmo. Fantastiskt.
Nog att det blev tågkö precis innan Centralen.
Nog att det inte blev några popcorn.
Men det blev film och vampyrer och kärlek som går över allt förnuft.

Lördagen gick i ganska segt tecken. Jag tog en långpromenad och skrapade ihop runt 11 kilometer. Himla skönt! Jag tänkte lyssna på Pod-radio och hade laddat hem otaliga program av varierande genrer. Men blev plötsligt så pratsugen och ringde modern. Efter mer än en timma i luren hade vi nog pratat om det som låg överst. Fint det med. Hängde med på konsert på kvällen, men ångrade mig nästan omedelbart. Nacken gjorde sitt bästa med att plåga livet ur mig och jag spenderade större delen av kvällen liggandes på en soffa med hela jag så stilla som möjligt.

Och söndagen som blev en heldag med syster yster och världens goaste liten Easter. Hon är snart 8 månader och är helt och hållet underbar. Ni vet känslan när man sitter med en liten i famnen och snusar i nacken. Och när hon skrattar åt allt man gör och när hela hjärtat blir sprängfyllt av kärlek. Sån är lilla älskade Easter.

Inga kommentarer: