måndag 24 oktober 2011

Måndag kväll

Måndag kväll och jag sitter i soffan och jobbar på en text. Den måste vara klar i morgon vid åtta och det känns bättre att skriva klart allt redan i kväll i stället för att traska upp i ottan. Men det är ganska mysigt med ett glas pepsi max bredvid och lite skön musik i cd-spelaren.

I kväll kom förresten en mäklare hit. Jag har funderat ett tag på att sälja min lilla pärla till förmån för en lite större lägenhet. Tankarna har även snuddat vid att flytta till Uppsala. Ja. Jag vet. Jag har ju alltid varit _så_ emot att ens tänka tanken att sätta ner bopålarna i Uppis.... Men det är en superfin stad och jag har ärligt talat tröttnat på att pendla. Det tar tid och är som bekant inte speciellt billigt. Vi får väl se hur det blir. Jag har inte bestämt mig än utan ska fundera en sväng till.

I allafall.
Mäklaren var supertrevlig och gav mig ett överraskande bra bud. (Mer sånt åt folket) Vi pratade en stund och det hela slutade med att jag frågade ut honom hur det är att arbeta som mäklare. Haha. Antar att jag är arbetsskadad. 

Inga kommentarer: