tisdag 1 februari 2011

Hjula hit och snurra dit




Den här (spola fram till 00.49) tränade vi på i kväll på capoeiran. Och jag... ehum... satte väl den inte helt hundra. Eller, fick knappt till något som ens liknade en au giratoria. Men i stället för att bita ihop och försöka-försöka-försöka blev jag sur. Arg att jag inte klarade den och var nästan på väg att ge upp.

Inte okej!
Men ändå blir jag inte förvånad av min reaktion... Jag är van att knäcka saker och ting relativt fort. När det inte går, trots att jag testat åtminstone tre gånger, surnar jag till som ett mjölkpaket i juli.

Bot och bättring. Gör om gör rätt.
Och medan jag smäller mig på fingrarna lovar jag att filma och lägga upp MIN au giratoria när den väl sitter. Om två år eller så. Men det ska gå, om jag så ska behöva träna på kuppen. ;)

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha, jag hittade faktiskt en lapp uppsatt vid gullmarsplan om capoeira för barn. Låter kul men verkar ju livsfarligt.... ;)

Men vad gäller dig så fixar du det snart, iaf om det som krävs är att du ska träna :)

Ruth sa...

malin: åh, skicka lilltösen på träningarna, tror att hon kommer att tycka riktigt mycket om det.

Hmm, ja. Träning är nyckeln till framgång. Och tålamod...