måndag 28 februari 2011

Dubbelpass i Dumsala

Så här ser en lycklig Ruth ut: Alldeles högröd, svettig och skakig i konturerna.

Jag tyckte nog att jag vara ganska smart i kväll. När jag kom till gymmet såg jag att Shape började om några minuter. Så klart att det gick att köra både shape och spinning, även om de gick direkt efter varandra. Kruxet är att Sats Dumsala saknar bokningssystem. För att få biljett till en åtråvärd klass måste man armbåga sig fram till repan. Med andra ord skulle jag inte få plats på spinningen. Men snilleblixten slog ner; På sekunden när biljetterna släpptes tokrusade jag ut från Shapen, norpade den lilla blå lappen och for in i salen igen. Nästan så att ingen märkte att jag var borta...

Resultatet blev ett dubbelpass och jag var allmänt lycklig. När jag efter dryga två timmar på gymmet traskade iväg till stationen, var jag inte alls lika benägen att omnämna stället som Sats Dumsala. Tänk var lite träningsendorfiner kan göra!


Inga kommentarer: