lördag 11 september 2010

Innan ens tuppen vaknat

Ibland är jag lika effektiv som en speedad iller. Saker stryks från min att-göra-lista i vansinnestakt och energin nästan sprutar ur öronen. Som i morse till exempel; tvättid vid 07.00. (Japp, jag vet att det var helg. Och att jag var på releasefest till sentsentsent kvällen innan samt att alla vettiga personer (som inte har småbarn) sover vid den här tiden. Men det här var den enda lediga tvättiden på hela veckan)(måste skaffa egen tvättmaskin!)

Ut å spring
Laddad för springtur, lagom okammad. But hey- klockan är 07.15…
Medan tvätten snurrade i maskinen kutade jag Kungsholmen runt. Med min extra-sväng-runt-udden landade turen på nästan exakt 11 km. Stannade klockan på 58 minuter vilket ger cirkus 5.36 min per kilometer. Helt ok, måste jag säga! Rent generellt gillar jag inte höst, det är ett tecken på att det snart blir vinter och isgata. Men en positiv grej är att löparstråket har tunnats ut rejält så jag slipper armbåga mig fram. That we like! Att sedan just Kungsholmen valts till en av landets vackraste platser är inte heller dåligt. Med andra ord, det känns bra nu!
Effektiviteten då? Jorå, hann både städa upp en sväng, få i ytterligare en maskin och ska snart träffa allra käraste syster och dra en veva till Uppsala. Men det- det är en annan historia!

Inga kommentarer: