fredag 12 mars 2010

På nya uppdrag

Det bästa med torsdagar är att jag jobbar i Stockholm och det bästa med Stockholm är att jag kan träffa vänner. En som Lena till exempel. Hon jobbar en t-banestation från mig och det var alltså ett utmärkt tillfälle att slå ihop våra lunchpåsar. Vi svängde lätt och ledigt ihop Paneng Red Curry (med oerhört stor hjälp av Santa Maria). Till dessert, såklart- det är bara torsdag en dag i veckan, trollade vi ihop en fruktsallad. Så lyckat! Tiden rann i väg snabbare än en rodelåkare i Vancouver och tillslut var vi var tvungna bege oss vidare i livet.

Mer fruktsallad åt folket! Skålen är btw drejad av munkar, känn på den ;)

Jag svassade ut på dagens sista uppdrag som just nu involverar kronprinsessor, pysselpapper och gnistrande juveler. Både skoj och spännande :)
Lite senare hörde jag med syster yster om hon kunde tänka sig en kvalificerad tvillingdejt. Rackans att hon redan hade lovat att följa med maken till Vildmarksmässan. För hennes del var det väl mest som moraliskt stöd. Hon är lika intresserad av myggstift, tält och vandringskängor som isbjörnar av solsemester i Dubai. (Hoppas hon hittade någon ryggsäck med rosa detaljer!)
Fast det gjorde inte så hemskt mycket att jag tillbringade kvällen i ensamhet. Det skonade min rossliga röst och förhoppningsvis är jag tillräckligt frisk för att klara av en PT-timma ikväll!

Inga kommentarer: