torsdag 22 oktober 2009

Rörelseenergi

Syster yster skulle ha varit med i kväll. Så många poliser som jag såg utanför stadshuset har har jag inte skådat sedan... sedan... någonsin. (for your information, syster älskar poliser. Men det pratar vi inte högt om) Jag ville fota för att visa er hur det såg ut. Men insåg att det förmodligen inte skulle ha varit populärt hos alla farbror blå.

I alla fall.
Dagen har varit sådär, varken mer eller mindre. Det är en sådan period just nu. Jag tror det beror på hösten och att det är ett bra tag kvar till julledigheten. Nu gäller det att söka det positiva, att omge mig med människor som ger energi och att få ge vidare till andra. Typ att sluta cirkeln.

Och för att tanka på endorfiner cyklade jag till Sats och afron. Nej, jag hade ingen som helst lust men gjorde det ändå. I vanlig ordning ställde jag mig längt bak och tillät mig att sura en stund. Så drog trummorna igång. Sången, musiken, takten som jag känner igen så väl. Jo var på strålande humör och skvätte över till mig med. Rörelseenergi!

På vägen hem svände jag förbi matbutiken. I mejerihyllan hittade jag Fruktfröjd. En ny yoghurt från Valio med kokos, ananas och banan. Lät för god för att inte testas! I vanliga fall äter jag bara fil, men tror nog att en timmas hoppandes och dansandes sätter sina spår. Haha... Betyget på yoghurten blev högt, en god doft av ananas och kokos. En tydlig smak av alla tre frukterna, hoppas den blir mer än bara en tillfällig gäst!

Inga kommentarer: