måndag 5 oktober 2009

Kaffetrubbel

I dag fryser jag som besatt! Blåa fingernaglar och skallrar nästan tänder... Antingen är jag trött, eller så håller jag på att bli sjuk. (kors i taket, ta i trä, salt över axeln!!!!) Jag hoppas på det förstnämnda. Jag som aldrig nånsin blir sjuk utan hävdar att jag har ett imunförsvar som en bisonoxe. Haha. Tur i den obarmhärtiga oturen att jag har snälla kollegor. En av dem lånade frikostigt ut sin fleecetröja! Dessutom dricker jag varannan kaffe och varannan the. Kaffet för att hålla mig pigg och teet för att hålla mig varm.

Rävgift...

På tal om kaffe! Vi har oändliga diskussioner om vilket kaffe som är det bästa. Några hävdar att automaten har det som smeker smaklökarna bäst. Andra föredrar den gamla vanliga hederliga bryggaren. Jag gillar inte nån av dem...

... eller fosterfördrivningsmedel?

Sunket i automaten är inte mycket att hänga i julgranen. Det som fixas i kaffebryggaren smakar helt efter den personen som har gjort det. Lika ofta som det är så svagt att koppen trillar av sig själv, kan det lika gärna ha varit hämtat från Vilda västern.*** Frågan är alltså om vi ska byta maskin eller byta användaren till bryggaren. För min del duger det bra med en barrista med snyggt förkläde, stort leende som fixar tjogvis olika sorters kaffe. Men det är bara jag det...

***Cowboy-kaffe: Koka upp vatten, häll i kaffet, ungefär två kilo per liter vatten (kaffet är perfekt när en hästsko flyter) (det kaffe som eventuellt blir över kan med fördel återanvändas i bläckhornet)

Inga kommentarer: