tisdag 6 oktober 2009

Elefanter i vardagsrummet

Den här scarfen sitter som gjuten idag. Febern håller jag på nästan avstånd med alvedon. (kan man mortla ner alla sådana preparat på marknaden och göra sin egen supertablett?) Halsen skaver, men jag bryr mig föga. Tror nog att total ignorans- på alla plan- är så god som någon annan metod. Ja, ni vet advisen "låtsas man inte om det, finns det inte". Nu kanske ni tycker att det påminner mest om elefanten i vardagsrummet.
Inte då.
Jag låtsas som om jag är helt och hållet frisk. Förkyld kan jag vara runt nio i kväll. Fram till dess är något så fånigt som basilusker portförbjudna.

(Lugn, lugn. Jag håller mig från träning tills kroppen säger okej. Det räcker med att känna sig hängig en vecka i stället för att slita på, bli rejält sjuk och avstå från all fysisk aktivitet i en månad)

Inga kommentarer: