lördag 31 oktober 2009

CrosFit och puls i techno-takt

En utmärkt start på helgen med två sköna pinglor!

I onsdags pratade Nilla om Balance och att hon skulle testa på Crossfit. Klart att jag ville hänga på! Vi träffades utanför gymmet vid tio, någon minut senare kom även Milla.

Innan funderade jag på hur snajdig man måste vara för att bli insläppt på Balance. Jag menar, här gymmar ju Det Vackra Folket. (ungefär som medlemmarna i Charisma center när den tiden begav sig...) Funderade på att dra med mig en flaska julmust för att kunna muta in mig. Haha...

Det visade sig räcka med det lilla prova-gratis-kortet som jag hade i väskan. Nere i salen väntade träning av Guds nåde. Inget fjös hör minsann! Vi supersettade två övningar om tre set, 45 sekunder per övning. Tre sekunder vila och tjoffs på övning numero deux. Det var ett himla slit!
Jag menar, 45 sekunder låter inte så våldsamt mycket. Men när man gör snabba axelpressar börjar musklerna klaga efter en halv minut. Samma sak med utfall där man växlar benen med ett hopp. Eller för den delen svingar en kettelbell i faslig fart samtidigt som man håller koll på resten av kroppen. Men det var roligt!!! Svettigt, mjölksyra och puls i techno-takt. Lovely!

Sojalatte och ägg-tomat macka på rågbröd. Bra påfyllning efter träningen.

Påhejad av både Nilla och Milla blir det nu ett prova-på kort i två veckor på Balance. Kanske rent av byter ut mitt älskade Sats mot superduper fräscht Balance med mängder av fördelar och förmåner....
Efteråt tog vi en fika på Espresso house. Café på dagarna. Nattklubb på kvällarna. Och visst både såg och kändes det att det är två verksamheter som delar på lokalen. Öllukten var inte direkt diskret... Hehe. Tur att vi var ett sånt bra sällskap! Det blev en hel del prat om träning, löpning och annat som gör livet värdefullt att leva.

Inga kommentarer: