måndag 6 juli 2009

It´s monday

Måndag stod i agendan och måndag det var. Vaknade- hör och häpna- superpigg i ottan. Hoppade (nåja...) nedför loftet och svidade om till löparkläder. Jag kom 300 meter innan vänster vad skrek "hey, pucko! Vad sysslar du med, stanna omedelbart!"
Jag har lärt mig den hårda vägen att lyssna på kroppen. Alltså hejdades stegen och jag gned det ömmande stället. Inte en chans att det skulle bli någon mil den morgonen. Suck. Trodde verkligen att jag hade blivit av med problemen. Varken höger eller vänster ben har krånglat den senaste tiden. Och nu, utan att ens ha förvarnat, gjorde det panikont.
Very well.
Bara för att jag inte kunde springa behövde det inte betyda att jag inte kunde promenixa... Fick i hop en timmas power walk och kände mig någorlunda nöjd.

På väg till jobbet sov jag som en liten blå. Hrmm, så märkligt att ha varit kanonpigg bara någon timma tidigare och för att sedan komma in i ett nästan medvetslöst tillstånd. Det verkade trots allt som om sovstunden gjorde gott. Fokuserade bra på jobbet och fick som en överraskning en inbjudan till sushi-lunch med en gullig kollega och hennes make. Mycket roligt, otroligt gott och oändligt välgörande!

By the way, vi är en väldigt ung redaktion den här veckan. Gjorde (njet, inte jag (som är samhällsvetare och lämpar över uppgifter som räkning (och annat tjafs) till min älskade Baba yango* och andra som tycker det är roande) ett överslag och kom fram till att medelåldern hamande på runt 28.5 år. Jag och söta Liz skrattade och tyckte på något vänster att det var hysteriskt roligt. Inte att vi är så pass unga utan för att vi känner oss ännu yngre! (Tur att vi är proffs när det kommer till jobbet.)

Hemfärd, sovdags på le train och spänstade in på Sats Regeringsgatan. Tyvärr var det ingen kändis i receptionen som kunde peppa mig. Kände nämligen inte alls för att pressa mig till utmattning. Tsss, inte ska väl en sådan petitess få hindra mig! Slängde om mitt schema, mest för att de maskiner jag brukar börja med var upptagna. Det gjorde absolut ingenting, fick tänka efter vad jag skulle göra och det ökade koncentrationen under träningen. Bra, va!

Så här blev det:
Uppvärmning; roddmaskin 10 min
Utfall med studs; 20*3 (per ben)
Benböj i smithen: 15*3
Squats: 12*3 (per ben)
Benpress 15*3
Lårcurl: 12*3
baksida lårcurl: 12 *3
Raka marklyft; 12*3

Tiden inklusive allt slutade på 58 min. Kände mig shaky i benen efteråt och hade trubbel att 1) komma in i duschen. 2) gå uppför trappan (Regeringsgatan ligger ett plan under marken och har en sur trappa att besegra innan gympasset är klart) 3) cykla hem.
Haha, det är väl det som kallas för en väl genomförd träning!

--
*Baba yango= min pappa på swahili.

Inga kommentarer: