måndag 29 juni 2009

Blåsta brudar

Efter en slummertur på tåget var det dags att kicka igång systemet igen. (jag är förresten SÄKER på att det inte var av trötthet som jag däckade. Inget som helst syre och en fyrtiogradig hetta i vagnarna gjorde sitt...) Jag cyklade i väg till en lummig oas till innegård. Där väntade hembakade kakor, gudomligt kaffe och ett intervjuoffer som var van att prata på. Det brukar vara så med politiker... Haha.

I alla fall.
På vägen hem mötte jag en tjej på joggingtur. Inte nog med att hon tog upp hela cykelbanan, hon hade en cigg i ena handen. Scuse!!! Jogga OCH röka på en och samma gång?
A) är det inte vansinnigt jobbigt att hålla koll på glöd och steg samtidigt? B) Hur drar man bloss samtidigt som pulsen galopperar? C) Är det inte helt och hållet- fullständigt och otroligt- genompuckat att dra in tusentals giftiga ämnen i kroppen samtidigt som man försöker belöna den genom träning?

Gav nikotinet en kick att fortsätta framåt, var hon en sådan inbiten kedjerökare att det var omöjligt att avstå en stund? Nä, jag vet inte. Bara att jag faktiskt har belägg att säga "Din dumma blåsta brud"

3 kommentarer:

Tonny sa...

När jag spelade fotboll i de lägre divisionerna hände det ibland att man såg spelare som var tvungna att röka i halvtidsvilan, men jag har nog aldrig sett någon som sprungit och rökt samtidigt.

Ullis sa...

Håller med om att det verkligen är idiotiskt! Trodde faktiskt inte att det kunde finnas någon som är dum nog att istället för att dra in den rena luften med syre, som ska hjälpa kroppen att orka med träningen, istället väljer att dra i sig en mix av giftiga ämnen *fy*

Ps. Tack för en bra blogg

Ruth sa...

tonny: Nej, det var första gången för mig med. Tur att man själv inte är beroende av annat än träning å Pepsi max!

Ullis: Eller hur! Man skulle ju kunna tänka sig att människor som tränar bryr sig om kroppen! Och tack för komplimangen, glad jag blir!