söndag 31 maj 2009

Svishande tåg

Jobb i Uppsala i dag... Aningen surt att stå inne på redaktionen en strålande söndag som den här. Men å andra sidan är jag ledig på fredag! Och känslan av att vara ledig en helt vanlig vardag är guld värd! Och en sådan här utsikt från tåget är inte illa, man blir nästan poetisk av grönskan!

Jag tror och hoppas att det flyter på bra idag. Det allra mesta är klart sedan förra veckan. Mina uppgifter består i att scanna av nyhetsflödet från bland andra TT, Reuters och AP. Jag roddar på första sidan, skriver puffar (den där korta texten som berättar vad artikeln längre fram i tidningen handlar om) rubriker och funderar över bilder.
And so on.

Klänningen har mitt namn präntat både i nacken och på fållen. Praktiskt om jag skulle tappa bort den (Som i systers garderob) eller om jag plötsligt skulle glömma bort vad jag heter.
Tycker i alla fall att det är hysteriskt roligt att det finns ett klädmärke med just mitt namn (även om det är felstavat!) Ungefär lika skoj som om IKEA skulle få för sig att döpa typ en fotölj eller kruka efter mig. (ja, så omöjligt vore det väl inte, både Glenn och Bernhard finns!)

En Apple Crush med bland annat sojamjölk och kanel höjde humöret och sänkte temperaturen. Ett tåg utan AC blir ganska varmt när solen gassar. Fläcken på tummen kommer från låsningsproceduren med cykeln... Har fortfarande inte löst problemet!

Inga kommentarer: