måndag 11 maj 2009

smått bortskämd

Jag har haft ett gäng tomflaskor i hallen ett bra tag. Nu tog mamma tag i situationen, baxade upp mig ur soffan och förklarade att flaskorna skulle iväg. Pronto. Det blev en nätt summa och ett bevis hur långt mitt Pepsi Max-missbruk har sträckt sig...

Annars har jag fått bra förslag hur jag kan svänga om i lägenheten. Jag fick rådet vid inflyttningen att inte ha för bråttom hur jag vill ha det. Med syster och mamma här är det ett guldläge att spontana tankar hur det kan bli. Jag hummar och nickar och gör mentala anteckningar. Men det får inte gå för lång tid, jag måste snart betstämma tid för inflyttningsfest och då måste det vara klart! Under tiden smyger jag in på Room och Mio och Ikea för att få inspiration.

Så välstädat att det gnistrar!

En annan grym grej med att ha mamma här, är att middagen står klar när jag kommer hem från jobbet. Efteråt, medan jag fixade ett par jobbsaker passade mamma på att diska och fejja upp. Behöver jag säga att det är skinande rent här... Bortskämd, you bet!
Mamma åker hem till mörkaste Småland imorgon förmiddag. Det kommer sannerligen kännas tomt när jag öppnar dörren på kvällen.

Inga kommentarer: