tisdag 28 april 2009

Stan runt på hjul

I gårlåg Tröttheten som ett underställ (ja, tätt, tätt precis runtom hela kroppen) och jag blev inte av med dem. Runt tio- tiden kom huvudvärken. Den bultade slagfast hela dagen och tillslut kunde jag knappt tänka två tankar i rad... Dessutom hade jag glömt mellanmålen och pastan till köttfärssåsen låg hemma.

Kvällens planer var tung styrketräning. Hade jag inte varit tvungen att koda om nyckelbrickorna till porten, hade jag åkt till gymet direkt. Men hemma i lägenheten slocknade jag i sängen på tre röda.
Klockan strax efter åtta när jag vaknade. Det var lite för sent för att styrketräna, men ville ändå göra något. Varför inte testa cykelvägarna i stan! Jag drog på hjälmen och trampade iväg. Första anhalten var Fridhemsplan och Eriksplan. Det gick (nästan) som smort, jag räknade på att det tar kortare tid att cykla än att ta T-banan! Wohoo!

Vände på hojen och styrde om till T- centralen. Dit var det inga som helst problem. Men jag vet inte vad jag hittade på vägen hem. Missade att svänga upp efter Norr Mälarstrand och hamnade långt och tjotahejti. Efter några rundcyklingar lokaliserade jag Rålambhovsparken och genade tvärs över. Haaa, tror inte att det ska ta närmare 45 minuter att ta mig hem från centralen...
I morgon går mitt SL-kort ut (för dig som inte bor i stan; Stockholms Länstrafik. Funkar precis som KLT eller västtrafik) och tanken är att jag härmed ska ta mig fram via hjul. Ähh, jag kommer ju till tåget på morgonen, får väl trixa lite så jag hittar den rätta vägen hem med.

Inga kommentarer: