tisdag 10 februari 2009

världens bästa jobb

Min gps ledde mig på villovägar idag. Jag hade knappat in adressen där mitt intervjuobjekt befann sig. Gick och gick och gick utan att komma fram. Scrollade till slut runt på kartan och insåg att jag hade gått åt totalt fel håll! En djup suck och letade mig vidare.

Mitt under rundvandringen kom det några droppar blod på displayen. Kände plötsligt något varmt som rann över munnen... näsblod! Vadan detta! Fick upp min handduk ur väskan och pressade mot ansiktet. Tur i oturen hade jag lite vatten kvar i vattenflaskan sedan dagens tidigare träning och fick bort alla blodfläckar.Kom några minuter sent och skämdes som en hund. Det är absolut inte likt mig och jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Började med att be om ursäkt och lovade att bjuda på kaffe. Det sista behövdes inte, kaffeautomaten serverade för totally free.

---
Ibland undrar jag om de jag intervjuar inser hur mycket de ger mig? Några av dem är slipade mediamänniskor och andra blir utfrågade för allra första gången. Dessa bestitter många gånger ett sådant djup att jag blir häpen. Det berikar mitt liv att få vara frågvis och att någon svarar utförligt. Jag tror att det gör mig till en bättre männsika att ha den möjligheten att upptäcka insidan på olika sorters människor, ta del av deras erfarenheter och tolka dem utifrån mitt synsätt. Har jag sagt att jag har världens bästa jobb?
---

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! Jag har också världens bästa jobb;). förmodar att vi har samma jobb;). Var på gäst event i stockholm i måndags med Lena Qvist, hon är bara helt super!ha en fantastisk dag!/Linn

metrobloggen.se/meandmydays

Ruth sa...

linn: Lena qvist är bland den mest inspirerade jag lyssnat till! Fantastiskt bra. Hur länge har du jobbat med MK?