fredag 6 februari 2009

i mina blöta skor

Jag tillbringade natten i en campingstuga. Tio kvadrat, fyra tjejer och två våningsängar. Dusch och dylikt sköts i servicehuset hundra meter ifrån. I morse (efter en låååång natt med ringande mobiler, tunna madrasser och konstiga drömmar)hade jag bestämt träff med en av kompisarna här för en kort joggrunda. Inte för att köra slut på mig själv utan för att göra av med överskottsenergi inför en dag som kommer bli stillasittande.

Regn, ett par plusgrader och slask. Det är här man sållar agnarna från vetet! Vi chansade på en slinga och begav oss iväg. Regntung snö stänkte runt fötterna och det tog inte lång tid innan det var mer blöta i skorna än utanför... Tur att man inte fryser om fötterna så länge man är igång! Det blev inte mer än cirka 20 minuter i ett långsamt tempo. Lagom för att väcka kroppen och andas frisk skogsluft. Det är en helt annan skillnad att jogga i Stockholms innerstad och längs ett eljusspår!

En bra början på en förhoppningsvis bra dag! Det är mycket som står på schemat och jag har massor av intervjuer inbokade. Fokus och effektivitet alltså.

Inga kommentarer: